در صنعت دیجیتال مارکتینگ، سئو داخلی آغازکننده همه چیز است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رعایت و انجام اقدامات On Page SEO موجب میشود که سایت شما با افزایش ترافیک و بازدیدکننده مواجه شود که این خود نیز در نهایت به بالابردن و افزایش رشد کسب و کار شما میانجامد.
در این نوشتار سعی کردهایم پاسخ جامع و کاملی به سوال سئو داخلی چیست؟ بدهیم و علاوه بر آن فاکتورها و تکنیکهای موثر بر سئو داخلی یاسئومی را در اختیار شما قرار دهیم.
بنابراین اگر وبسایتی دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید، این اصول مهم که از اولین و ابتداییترین مراحل سئو سایت است و یادگیری آن بر هر مدیر وبسایتی واجب میباشد، میتواند مفید واقع شود.
سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی به مجموعه اقدامات و فعالیتهای داخل وبسایت اطلاق میگردد که برای دست یافتن به بهترین جایگاه در موتورهای جستجو و همچنین افزایش ترافیک و بازدید از سایت صورت میپذیرد.
سئو یا بهینهسازی سایت به ۲ بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیمبندی میشود. رعایتOn Page SEO قدم اول فعالیتهایی است که درون یک وبسایت باید انجام شود.
سئو داخلی یا On-Page SEO چه اهمیتی دارد؟
الگوریتمهای گوگل از طریق دو پارامتر SEO داخلی و خارجی برای بهبود بخشیدن و افزایش رتبه وبسایت بهره میبرند. بهعبارتی تا زمانی که بهینهسازی داخلی سایت به نحو احسن انجام نشود نمیتوان بازخورد مثبتی از سمت گوگل و هچنین کاربران دریافت کرد و فعایتهای دیگری همچون سئو خارجی بیاثر خواهد بود.
اگر سئو داخلی بهطور صحیح و اصولی انجام شود، بالارفتن بازدید سایت، افزایش ترافیک و کسب رتبه بالا در نتایج جستجو و در نهایت رشد و افزایش کسب و کار اینترنتی شما را به همراه خواهد داشت.
انواع تکنیکهای موثر بر سئو داخلی
به منظور انجام سئو داخلی باید یکسری عوامل و پارامترها را درون سایت اعمال کرد. در این بخش قصد داریم به برخی از مهمترین تکنیکهای سئو On Page بپردازیم.
عنوان صفحه
از مهمترین قواعد در بهینهسازی سایت است. هر کدام از صفحات وبسایت باید تنها دارای یک عنوان مناسب و دربرگیرنده کلمات کلیدی اصلی باشد. از طرفی باید برای جذب مخاطب بیشتر از عنوان جذاب، کاربردی، مرتبط به محتوای نوشته شده و جدید استفاده کرد و کمتر از 70 حرف یا کاراکتر تشکیل شده باشد.
توضیحات متاتگها
به تازگی در آپدیتهای الگوریتمهای گوگل به این ویژگی توجه بخصوصی شده، زیرا از طریق آن میتوان کسب و کار خود را بهبود بخشید. درواقع این تگ باعث کلیک کردن مخاطب در نتایج جستجو میشود که بین تعداد کلیک و بهبود و قرارگیری سایت در رتبه بالاتر رابطه مستقیم وجود دارد.
متاتگ واژههای کلیدی
معمولاً این فاکتور از سئو داخلی در دریافت رتبه توسط گوگل عملکرد قابل توجهی ندارد، با این حال بهتر است در هریک از صفحات حداقل یک کلمه کلیدی را تعریف و لحاظ کنید و سپس براساس آن به تولید محتوا اقدام کنید.
قالببندی URL
از آنجایی که مورتورهای جستجو به پیمایش ساختارهای صفحه بهینهسازی شده میپردازند، قالببندی URL بسیار مهم است. در این پیکر بندی باید حتماً از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید و برای کسب نتیجه بهتر در گوگل و همچنین ارسال آسانتر توصیه میشود که آدرس کم، کوتاه و قابل درک و خوانا باشد.
هدینگها یا برچسبهای بدنه
برای اینکه محتوای تولید شده در صفحه برای بازدیدکننده سایت قابل فهم و خوانا باشد و از سویی در سئو داخلی و بهینهسازی سایت تاثیر مثبتی داشته باشد بهتر است که آن را تقسیمبندی کرد. این بخششبندی را میبایست طبق تگها یا هدینگهای H1 تا H6 انجام داد.
تگ H1 تنها یک مرتبه و آن هم برای عنوان اصلی صفحه استفاده میشود. برچسب H2 برای عنوانهای سرفصل اصلی و برای عنوانهای فرعی یا زیرعنوانهای مرتبط به برچسب H2 از تگ H3استفاده میشود، سعی کنید در تگها از واژگان کلیدی و مشتقات آنها بهره ببرید.
تراکم کلمات کلیدی
با توجه به آپدیتهای جدید و الگوریتمهای بهروز گوگل دیگر نباید از کلمات کلیدی زیاد بهره برد و تنها اگر 2 تا 5 درصد از کل مطلب دارای کلمه یا عبارات کلیدی در مکان درست و به تعداد مناسب باشد کفایت میکند و سعی کنید بهجای تکرار آن از کلمات همخانواده آنها استفاده کنید.
تصاویر بهینهسازیشده
بههیچ عنوان نباید از تاثیری که تصاویر گیرا و سئوشده بر سئو داخلی سایت میگذارد چشمپوشی کنید. از خصوصیات ALT و Title تصویر برای سئوی عکسها و نمایش آنها توسط گوگل استفاده کنید.
ALT این قابلیت را دارد که در صورت عدم بارگذاری تصویر در صفحه، متن آن نشان داده میشود و ویژگی Title زمانی کاربرد دارد که در مواقعی که نشانگر ماوس روی تصویر قرار میگیرد، نوشته داخل تصویر را بهجای ماوس به نمایش میگذارد.
سرعت وبسایت
هر چه سرعت لود صفحه بیشتر باشد، شانس قرارگیری آن در رتبههای بالاتر بیشتر است. همچنین این سرعت بالا در بارگذاری موجب میشود که تعداد مراجعه کنندگان سایت و ترافیک آن نیز افزایش یابد. شما با استفاده از خدمات افزایش سرعت سایت یاسئومی تجربه ای جدید را تجربه کنید.
لینکهای داخلی
یکی از پارامترهای مهم در ارتقای کیفیت بهینهسازی داخلی سایت، لینک دادن بین صفحات مختلف وبسایت شما میباشد. این عمل موجب میشود که کاربران اینترنتی به تمامی صفحات شما بهراحتی دسترسی داشته باشند.
علاوه بر آن گوگل قادر خواهد بود که به وسیله لینکهای داده شده کلیه صفحات را پیمایش کند و از این طریق به زنده بودن و مرتبط بودن صفحات شما پی ببرد.
خدماتی که یاسئومی در رابطه با سئو داخلی انجام میدهد چه مواردی را شامل میشود؟
تعدادی از مهمترین اقداماتی که خدمات سئو یاسئومی در بهینهسازی داخلی سایت انجام میدهد شامل:
- بررسی تصاویر برای بارگذاری آنها
- بررسی و تصحیح قالب URL
- بازبینی سرعت وبسایت
- رفع مشکلات مربوط به بهینهسازی
- اصلاح یا پیشنهاد واژههای کلیدی جدید
- طراحی سایت و …
جمعبندی
سئو داخلی از اصلیترین قواعد موجود در بهینهسازی وبسایت است. سئو آن پیج فاکتورهای مختلفی را شامل میشود که با بهکار بردن آنها میتوان به ارتقا سایت، بهبود جایگاه آن در موتورهای جستجو، جذب بیشتر بازدیدکنندهها و رشد کسب و کار خود دست یافت.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.