روانشناسی رنگ ها در پیج اینستاگرام

445 بازدید

از نظر روانشناسی هر کدام از رنگ ها می توانند احساسات متنوع و خاصی را به بیننده القا دهند. مثلا رنگ سبز یا آبی می توانند ضربان قلب را کم کنند و به انسان آرامش دهند. در حالی که رنگ قرمز به تنهایی می تواند به شدت تنش زا باشد. بهتر است بدانید که از تاثیرات روحی رنگ ها در هر کسب و کاری می توان استفاده کرد.

استفاده کردن از رنگ های مختلف در کسب و کار های اینستاگرامتان نیز می توانند در میزان فروش شما تاثیر گذار باشند. با مطالعه کردن این مقاله شما هم می توانید در مورد رنگ ها و تاثیرات روحی آن ها اطلاعات کافی به دست بیاورید. بدین ترتیب می توانید در راستای پیشرفت کاری انتخاب های بهتری داشته باشید.

روانشناسی رنگ ها چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است تا با روانشناسی رنگ ها در پیج اینستاگرام ها آشنا گردید. آمار ها نشان داده اند که به هنگام خریداری کردن یک محصول، 90 درصد از خریداران به ظاهر این محصول توجه می کنند. به این علت رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در این پروسه دارند. مثلا رنگ قرمز می تواند موجب باز شدن اشتها شود و یا رنگ سبز، می تواند نشانی از هماهنگی باشد.

معمولا برند های معروف از روانشناسی رنگ ها جهت پیشرفت کار خود استفاده کرده اند و اگر کمی دقت به خرج دهید متوجه این موضوع می شوید. آشنایی با روانشناسی رنگ شاخه ای از دانش می باشد که تاثیر رنگ های مختلف بر انسان را نشان می دهد. اغلب بازاریان که متوجه این موضوع شده اند و تاثیر رنگ ها را می دانند، از این حوزه و دانش در فضای مجازی و در دنیای واقعی استفاده می کنند.

و اما روانشناسی رنگ ها در اینستاگرام چگونه است؟

رنگ سبز

رنگ سبز رنگ طبیعت و یک نشان از قدرت و مهربانی می باشد. معمولا در پیج هایی که می خواهند حس آرامش و اطمینان را به مشتریان خود القا کنند از این رنگ استفاده می کنند. پیج های فعال در حوزه محیط زیست از این دسته پیج ها می باشند. بهتر است بدانید که این رنگ فشار خون را کاهش می دهد و بدن افراد را در وضعیت تعادل نگه می دارد.

رنگ قرمز

اگر برای فروش محصولات خود در اینستاگرام عجله دارید می توانید از رنگ قرمز بهره مند گردید. چرا که رنگ قرمز می تواند احساس فوریت را در مخاطب ایجاد کند. رنگ قرمز موجب ایجاد حس شور و اجبار در بیننده می شود.

رنگ آبی

معمولا همه می دانیم که رنگ آبی نمادی از آرامش و دریا است. رنگ آبی موجب کاهش اشتها می شود ولی در عوض تمرکز را افزایش می دهد. اغلب بانک ها معمولا در لوگو خود از این رنگ استفاده می کنند. همچنین رنگ آبی نشانی از قدرت می باشد و گویی شما به زور به مخاطب این حس را القا می دهید که به شما اعتماد کند.

رنگ بنفش

اغلب کسب و کار هایی که محصولات لوکس به فروش می رسانند، معمولا از رنگ بنفش استفاده می کنند. به این علت که رنگ بنفش رنگی اشرافی و تجملی است. معمولا پیج های فعال در زمینه پوست و محصولات آرایشی هم از رنگ بنفش استفاده می کنند.

رنگ سیاه

از جمله رنگ هایی که کنار آمدن همه با آن سخت است رنگ سیاه می باشد. به این علت از این رنگ در کسب و کار ها استفاده کمتری می کند. اما توجه داشته باشید که رنگ سیاه نشانه ای قدرت، اعتماد به نفس و ثبات می باشد که در کسب و کار هایی کاربرد دارد که به هوش و ذکاوت مربوط می باشند.

رنگ سفید

ساده ترین رنگ، رنگ فید می باشد و به خاطر این سادگی در کسب و کار ها کاربرد کمتری دارد. اما رنگ سفید از آن دسته رنگ هایی است که می تواند حس خلاقیت را در افراد زنده کند.

رنگ زرد

رنگ های زرد و نارنجی و هم خانواده این رنگ ها، بسیار شاد و پرانرژی هستند و برای ایجاد حس خوش بینی در افراد مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید که مخاطبان خود را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید و در خرید های خود عجله کنند از این رنگ ها استفاده کنید.

چند مثال از استفاده برند های مختلف از رنگ ها

به این چند نمونه توجه کنید. استارباکس از رنگ سبز در کارهای خود استفاده می کند. چرا که قصد دارد حس آرامش را به مشتریان خود القا کند.

با توجه به این که رنگ قرمز اشتها را بیشتر تحریک می کند، برند مک دونالد از این رنگ استفاده می کند.

هوندا که از جمله معروف ترین برند ها می باشد، از رنگ آبی استفاده می کند. چرا که رنگ آبی نمادی از قابل اعتماد بودن را نشان می دهد که از این رنگ در بانک صادرات ایران هم استفاده شده است.

برند یاهو از رنگ بنفش استفاده کرده است که به طرزی عجیب و غریب بودن را نشان می دهد.

برند نایک که از معتبر ترین برندها می باشد از ترکیب رنگی سیاه و سفید استفاده کرده است.

همچنین مجموعه لوگو از رنگ سفید استفاده کرده است که نشان از خلاقیت می باشد.

همان طور که در بخش بالا اشاره شد رنگ زرد نمادی از شاد و پر انرژی بودن است. به این علت اسنپ چت از آن استفاده کرده است.

با توجه به این که برنامه اینستاگرام یک شبکه اجتماعی از نوع بصری می باشد و انواع عکس ها و ویدیو های مختلف در آن به اشتراک گذاشته می شوند، رنگ های مورد استفاده در اینستاگرام، اهمیت بسیار زیادی دارند. شما هم می توانید بسته به کسب و کار خود و حوزه فعالیتی که دارید بهترین رنگ را انتخاب کنید تا بتوانید تاثیرات مثبتی را در مشتری های خود ایجاد کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟

نظرات

0 نظر در مورد روانشناسی رنگ ها در پیج اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.